Een moederorganisatie die haar vier bankmerken opvoedt door te ‘bankieren met de menselijke maat’. SNS Groep verandert in De Volksbank en handelt vanuit een nieuwe propositie en nieuwe huisstijl.

“Vier verschillende merken,
een en dezelfde familie.”




Het inzicht dat de banken uit dezelfde moeder komen en daarmee hetzelfde DNA delen en met dezelfde waarden worden opgevoed, mondde uit in de overall gedachte ‘Van huis uit De Volksbank’. Van hieruit ontwikkelden we samen met Business Openers de volledige interne campagne. Er werd afgetrapt met een guerrilla-actie op het hoofdkantoor.
Met klantinzichten, meningen en reacties werd het merkgeloof van De Volksbank snel omarmd door de onderliggende bankmerken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS.
Campagne-invulling
Met trainingen, workshops, een allesomvattend merkenboekje, een online familiealbum (smoelenboek) en verschillende activaties werd de campagne verder ingevuld.




Visuele identiteit
De campagne is thematisch ingevuld met frisse, optimistische fotografie.
Beelden die typerend zijn voor de doelgroep van De Volksbank.





