Bankieren met de menselijke maat

Merk: De Volksbank
Datum: juli 2017
Onze kapel: Interne communicatie, brand development

Een moederorganisatie die haar vier bankmerken opvoedt door te ‘bankieren met de menselijke maat’. SNS Groep verandert in De Volksbank en handelt vanuit een nieuwe propositie en nieuwe huisstijl.

Volksbank logo

Vier verschillende merken,
een en dezelfde familie.”

ASN Bank logo
BLG wonen logo
Regiobank logo
SNS Logo

Het inzicht dat de banken uit dezelfde moeder komen en daarmee hetzelfde DNA delen en met dezelfde waarden worden opgevoed, mondde uit in de overall gedachte ‘Van huis uit De Volksbank’. Van hieruit ontwikkelden we samen met Business Openers de volledige interne campagne. Er werd afgetrapt met een guerrilla-actie op het hoofdkantoor.

Volksbank Guerrilla Actie

Er werden ambassadeurs gevonden om de merkwaarden van De Volksbank op elke afdeling over te brengen.

Volksbank poster wervingscampagne
Volksbank poster wervingscampagne

Met klantinzichten, meningen en reacties werd het merkgeloof van De Volksbank snel omarmd door de onderliggende bankmerken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS.

Volksbank Campagne – Iphone
Volksbank Campagne – Iphone
Volksbank Campagne – Iphone
Volksbank Narrowcasting
Volksbank Narrowcasting
Volksbank Narrowcasting
Volksbank Narrowcasting

Campagne-invulling

Met trainingen, workshops, een allesomvattend merkenboekje, een online familiealbum (smoelenboek) en verschillende activaties werd de campagne verder ingevuld.

Volksbank ManifestVolksbank Merkboekjes
Volksbank Merkboekje
Volksbank Merkboekje

Visuele identiteit

De campagne is thematisch ingevuld met frisse, optimistische fotografie.
Beelden die typerend zijn voor de doelgroep van De Volksbank.

Volksbank Zonnepaneel
Bruid
Rommelmarkt
Man op fiets
Volksbank
Administratie