100 dagen lang campagne voeren. Heel normaal.

Merk: SNS Bank
Website: sns.nl
Datum: december 2016
Onze kapel: Interne communicatie, brand development, brand activation, digital marketing, technology & development

SNS Bank verandert van strategie. Heel normaal. Maar 180 graden om?
Ja, dat moet wel even gedeeld worden met de medewerkers…

Normaal bankieren en producten die concreet voordeel opleveren voor de klant. Heel normaal bij SNS. De nieuwe koers van SNS wordt samen met FHV BBDO in een 360°-campagne duidelijk gemaakt. Ook intern. En dan niet snel of kort door de bocht, maar 100 dagen lang en zeer actief. De eerste 100 dagen normaal bankieren gaan van start.

SNS Campagne Krant

Activatieplatform

Om al het SNS-personeel te informeren, inspireren en activeren werd een online platform opgezet. Per dag werden hier de voordelen van de nieuwe propositie gedeeld. Maar ook actueel nieuws over de campagne, tips om klanten op een ‘normale’ manier te helpen, productdemo’s, activaties, winacties en meer.

Een biertje met Bennie

Bennie Jolink speelt de hoofdrol in de campagne. Ook heel normaal. Als speciale activatie organiseerden we een meet-and-greet met deze oude rocker. In het hoofdkantoor werd een bruin café opgetuigd om samen een pubquiz te spelen en een biertje te doen.

Wat vind jij normaal?

Uiteraard telt ook de mening van de eigen medewerker. In de ‘heel normaal’-kast kon je je persoonlijke wensen, gedachten en frustraties opnemen. De bank ging actief met de gedeelde input aan de slag.

Positief in de pers. Ook heel normaal.

De vernieuwde strategie van SNS werd positief opgepakt door de pers. Mede door de ‘heel normaal’-campagne is deze bank weer een echte mensenbank geworden.