Dwergauto’s op ware grootte

Stap in de geschiedenis van de Dwergauto

Meer dan 30 dwergauto’s waren deze zomer te bewonderen tijdens een unieke tentoonstelling in het Louwman Museum. Een fascinerend en kleurrijk overzicht van de allerkleinste auto’s en experimentele voertuigen uit de jaren vijftig. Deze eenmalige expositie mochten wij met een bijzondere campagne aan Nederland bekend maken. Naast het concept ontwikkelden en produceerden wij alle middelen.

Merk: Louwman Museum
Datum: juli 2019
Onze kapel: brand activation, digital marketing

De merkherkenbaarheid was na 3 weken al met 10% gestegen

Boegbeeld van deze campagne werd autoliefhebber en -ondernemer Jeroen van den Berg. Hij ging de uitdaging aan om met zijn forse lichaam fysiek plaats te nemen in het allerkleinste exemplaar van de tentoonstelling: de Peel P50.

Louwman-dwergauto-campagne-onze-kapel

Overal zichtbaar

We zien Jeroen in de allerkleinste dwergauto door het museum toeren op Youtube, Instagram en Facebook. Niet alleen de dwergauto’s zijn hierin te bewonderen, maar ook de rest van de bijzondere collectie van het Louwman museum. Twee vliegen in één klap dus. Langs de snelwegen keek Jeroen je aan. En op abri’s was hij zelfs op ware grootte te bewonderen in zijn dwergauto! Je kon haast niet om hem heen tijdens de campagneperiode.

onze-kapel-louwman-dwergauto-online-campagne

Perfecte middelenmix

De campagne had 2 pijlers: outdoor en online. Op abri’s, billboards en snelwegmasten was Jeroen in de opvallende blauwe Peel P50 overal te zien. Voor online ontwikkelden wij een grote collectie content in de vorm van fotografie, film en animaties. Via preroll commercials, display ads en natuurlijk social werd de campagne continu geboost richting autoliefhebbers, gezinnen en museumbezoekers.