Laat je lot niet liggen

Merk: Lotto
Datum: 2016-09-03
Onze kapel: Brand development, interne communicatie, brand activation, content marketing

‘Laat je lot niet liggen’ werd de nieuwe propositie van Lotto. Het spel met de 45 gele ballen veranderde ook de regels om zo de winkans te vergroten. Om alle Lotto-medewerkers en retailers te ‘trainen’ werd de interne campagne ‘1 van de 45 redenen om mee te spelen’ opgestart. 

Als je in het leven niet speelt, kun je ook niet winnen. Vanuit die overtuiging lieten we iedereen kennismaken met het nieuwe spel, de nieuwe regels en de nieuwe merkwaarden ‘Eenvoud’ ‘Energiek’ en ‘Past bij mij’. Een voor een vertaald naar de 45 redenen om mee te spelen.

Lotto Campagne
Lotto Campagne
Lotto Campagne
Lotto Campagne
Lotto Campagne

“De kleur geel is voor mij alleen al een reden om mee te doen.”

Spelenderwijs leren

Voor alle medewerkers werd een online kennistest ontwikkeld en een training georganiseerd. De training werd afgesloten met een live spelletje Lotto met kans op een gratis lot.

Lotto Campagne Kennistest
screen1

Laat maar vallen

Om de propositie verder door te voeren, werd er volop strooigoed uitgedeeld op de afdelingen.

Lotto CampagneLotto Campagne
Lotto campagne. Diverse middelenLotto Campagne
Lotto CampagneLotto Campagne T-shirt

Als het om winnen gaat…

Bij Lotto val je in de prijzen. Alle bureaus die hebben meegewerkt aan de vernieuwing van Lotto werden daarom bedankt met een aardigheidje. Ook de eerste ‘Lotto BureauLamp’ voor creativiteit werd uitgereikt. Selmore was de gelukkige…

Lotto Campagne