Nieuwe winkelformule

Merk: KPN
Website: kpn.com
Datum: september 2017
Onze kapel: brand activation, digital marketing, content marketing, instore & retail communicatie, technology & development

In de KPN winkels in Den Haag en Haarlem diende een 100% digitale, interactieve ervaring gecreëerd te worden waar de off- en online wereld nog dichter bij elkaar werden gebracht. Typisch een OK-klusje, want daar geloven wij ook in.

Volledig digitaal en interactief

In samenwerking met architectenbureau DoepelStrijkers creëerden we een plek waar de klant centraal staat en de producten van KPN in alle vrijheid ervaren, beleefd en ontdekt kunnen worden.

24 uurs-journey

De focus legden we op de 24 uursbeleving van de klant. En waar, wanneer en hoe hij de producten en diensten van KPN – door de dag heen – gebruikt. Via verschillende ‘eilanden’ wordt de klant langs alle onderdelen, producten en diensten geleid.

“Een 24 uurs-customer-journey gedigitaliseerd in beeld.”

Inspirerende communicatie

Op grote ledwanden wordt de klant geïnspireerd. Via Kinect en infraroodsystemen wordt hij geactiveerd om op de smartwalls zijn productkeuzes te maken. De content op de smartwalls beweegt met de tijd mee (ochtend, middag en avond).

Slimme wachtrij

Ook het wachtrijmanagement werd aan de schermen gekoppeld. Zo weten de klant én de winkelmedewerker precies wie er aan de beurt is.

KPN-Nieuwe-winkel-1000x1000-foto-1
KPN-Nieuwe-winkel-1000x1000-foto-2
KPN-Nieuwe-winkel-1000x1000-foto-3
KPN-Nieuwe-winkel-1000x1000-foto-4

De hele dag door

De nieuwe formule is inmiddels bij meer dan 25 KPN-winkels in Nederland doorgevoerd. Zo kan iedereen, waar dan ook, deze nieuwe winkelervaring beleven. Stap ook eens binnen en laat je verrassen.