KPN Kickstart Festival 2019

Een festival waar 2500 sales medewerkers en monteurs van KPN geïnspireerd werden voor het nieuwe jaar. Het Kickstart Festival 2019, Made By You.

Tijdens de jaarlijkse kick-off staan de medewerkers van KPN centraal. Om samen de successen van het afgelopen jaar te vieren. En om samen vooruit te kijken naar het nieuwe jaar. De sales doelstellingen, de producten en diensten, maar ook de persoonlijke ontwikkeling en ambities kwamen daarbij allemaal samen in een geweldig festivaldecor.

Merk: KPN
Website: kpn.com
Datum: januari 2019
Onze kapel: event, design, website, activatie

Het feest begon al thuis

Net als bij een echt festival ontvingen alle medewerkers voorafgaand aan de kick-off een krant met het complete programma van het festival. Collega’s sierden de cover en gaven tijdens het gehele voortraject in de krant invulling aan de campagne ‘Made By You’.

onze kapel kpn medewerker krant

Eventtool

Het gehele uitnodigingstraject vond plaats via de KPN Eventtool de wij al eerder speciaal hebben ontwikkeld voor alle KPN events. Website, e-mails, tickets en communicatie was allemaal in een eenduidige campagnestijl opgezet. Via handige tools konden aan- en afmeldingen in de gaten gehouden worden, bus-, toegangs- en parkeertickets worden gecommuniceerd voor een snelle toegangscontrole en na afloop van het event werden de foto’s en de enquête gedeeld met alle aanwezigen.

onze kapel kpn kickoff mailing medewerkers

Diggy Dex rapt speciaal voor KPN

Een van de hoofdacts was rapper Diggy Dex. Deze woordkunstenaar had speciaal voor KPN een nummer geschreven. In de op maat gemaakte en bijbehorende videoclip spelen drie collega’s de hoofdrol. Diggy heeft hun passie en successen van 2018 vertaald naar een prachtig nummer, als een ware ode. De rest van de avond werd gevuld met spetterende optredens van de KPN medewerkers zelf. Zij waren via een casting geselecteerd en werden onder professionele artiestenbegeleiding klaargestoomd om voor de eigen collega’s op te treden.

Activaties

Voor, na en tussen de introductie, het plenaire programma en de huldiging van alle sales teams kon iedereen deelnemen aan verschillende activaties van onder andere KPN ITV, KPN Experience, KPN InHome, KPN Glasvezel, Samsung, LG, Huawei, Sony, A&C, Nokia, Telfort en FOX Sports. In totaal ontwikkelde Onze Kapel 12 activaties om de bezoekers te inspireren, motiveren en amuseren.

Binge Bingo

Een leuk en leerzaam spel waarbij alle onderdelen van KPN ITV aan bod kwamen. Meedoen deed je lekker ontspannen vanaf de zitbank, alsof je in je huiskamer zit. Weet je het antwoord op de vraag? Druk dan zo snel mogelijk op de knop! De persoon die als eerste vijf vragen goed had, won een leuke prijs.

Ken je klant

KPN distributie management kent de klant als geen ander. Daarom presenteerden wij de spelshow ‘Ken je klant’. Een uitdagende kennisquiz die jouw inzicht in de voorkeuren en keuzes van de Nederlandse consument op de proef stelde.

Nederland houdt van Telfort

Upload je MB’s in de sjoelbak, van de SmartPakkers en blijf cool bij de zenuwspiraal. Bij Telfort kon je als vanouds genieten van oer Hollandse spelletjes. De winnaars draaiden aan het Telfort Rad en gingen naar huis met een handige gadget.

Tikkie Terug

Als hoofdsponsor van de Nederlandse Eredivisie mocht bij de KPN kick-off dit onderdeel natuurlijk niet ontbreken. Weet jij veel van de KPN Eredivisie? Neem dan plaats in de dugout, geef het juiste antwoord op 5 vragen en tik je medespelers van de wisselbank. Iedere winnaar ging naar huis met een originele KPN Eredivisie bal.

Eindeloze mogelijkheden van glasvezel

In een futuristische dome konden bezoekers de snelheid van licht met glas ontdekken. Met een speciale opstelling legde de fotograaf dit spektakel vast. Met als resultaat prachtige, persoonlijke beelden.

Samsung Choose your track

Speciaal voor de talentvolle DJ’s van KPN werd een oude 2CV midden op het festivalterrein geplaatst. Zij speelden de avond aan elkaar. Iedere bezoeker kon haar of zijn favoriete track in de speciale Spotify lijst zetten. En de DJ’s verwerkten deze tracks daarna live in hun sets. Met als resultaat geweldige mixes. Made by you!

Scopo Nostra bar

Voor KPN InHome hebben we een volledig op maat gemaakte Siciliaanse bar gebouwd. Compleet met proeverij, mugshot sneltekenaars, Italiaanse muziek en dartbords waarop je de concurrentie kon verslaan. Een vervolg op de succesvolle eindsprint campagne die ook door ons was ontwikkeld.