Hoes’t daar nou?!

Merk: KPN
Website: kpn.com
Datum: september 2017
Onze kapel: brand activation, event marketing, technology & development

Is er een manier om jongeren op de grote festivals in Nederland te bereiken? En hen de diensten van KPN te laten ervaren? Misschien even bellen met N=5 en Onze Kapel…

Op een festival moet je groots en opvallend uitpakken. Samen met N=5 werden we gevraagd om een activatie te ontwikkelen die bezoekers op een verrassende manier met elkaar verbindt.

KPN Festival Stand

Speciaal voor Pinkpop, Down the Rabbit Hole en Lowlands werd de actie ‘Hoes’t daar nou?!’ ontwikkeld. Festivalgangers konden elkaar vanuit verschillende telefooncellen, verspreid over het festivalterrein, bereiken. Zodat er niets van het festival gemist werd.

“Op een festival kun je jammer genoeg niet overal tegelijk zijn.”

Vanaf de stand van opeengestapelde containers, telefooncellen en neonlichten kon men bellen naar onder andere de camping, de podia en backstage. Ook werd de stand ingericht met een ‘Chill & Charge’-ruimte om jezelf en je mobieltje op te laden.

KPN Festival
KPN Festival Stand
KPN Festival
KPN Festival Stand
KPN Festival Stand
KPN Festival Stand
KPN Festival Stand
KPN Festival Onze Kapel

Gratis festivalkaarten

Als activatie lieten we mensen kans maken op gratis tickets voor Lowlands. Met een simpele fotoactie op Facebook. Wie aan de hand van de foto wist waar de telefooncel stond en de telefoon opnam, won 2 gratis festivalkaarten. Van heinde en verre kwamen de deelnemers aangesneld…

KPN-Festivals-1000x1000-actie_2

De activatie bereikte in totaal meer dan 100.000 festivalbezoekers. Tijdens Pinkpop werden er al zo’n 10.000 telefoongesprekken gevoerd, om uiteenlopende redenen. Variërend van het bestellen van een pizza tot een zoektocht naar de liefde van je leven.