Be an Explorer

Merk: Interfood
Website: interfood.com
Datum: augustus 2015
Onze kapel: Interne communicatie, brand activation, digital marketing, webdevelopment

Al jarenlang is Interfood een toonaangevende, mondiale speler in de markt als het gaat om de ontwikkeling en veredeling van zuivelproducten. De medewerkers werken echter veel apart van elkaar. Op verschillende werelddelen.

Om de medewerkers meer te betrekken bij Interfood en met elkaar te verbinden werden wij gevraagd voor het ontwikkelen van een interactief activatieplatform.

Omdat de medewerkers elke dag bezig zijn met een ontdekkingstocht op het gebied van zuivel, werd er eerst een communicatief ‘haakje’ gevonden om het platform te kunnen activeren. Interfood Explorers werd een feit.

Om de communicatie voor de Explorers herkenbaarheid te geven, werd een complete stijl ontwikkeld.
Ter introductie van ontvingen alle medewerkers een opvallend Explorer Jacket.

Interactief platform

Op het interactieve platform werden zij letterlijk aan elkaar verbonden. Het werd onder andere mogelijk om wereldwijd nieuws, kennis en ervaringen met elkaar te delen. Elkaar te inspireren, te motiveren en te activeren.

Van smoelenboek tot uitnodigingstrajecten

Medewerkers kregen elk een eigen pagina. Waarin foto’s, werkgebieden en interesses met elkaar gedeeld konden worden.
Ook elkaar uitnodigen voor events of sportieve initiatieven werd op het platform mogelijk.