De energie van innogy verbindt ons met elkaar

Merk: innogy
Website: innogy.com
Datum: december 2016
Onze kapel: web development, brand activation, digital marketing, interne communicatie

Is er een slimme, interactieve plek om al onze medewerkers aan elkaar en aan het merk te verbinden? Waar informatie kan worden gedeeld en activiteiten samenkomen? Nee. Maar die kunnen we wel maken, verzekerden we innogy.

innogy, het moederbedrijf van Essent, Energie Direct Powerhouse en Essent België, wilde de eigen medewerkers nauwer betrekken bij het merk, het merkgeloof en de te voeren strategie. Het liefst digitaal en op een interactieve manier. Zijn we goed in en we deden dan ook precies wat ze verwachtten. En meer zelfs!

“I am innogy.”

Vanuit de strategische gedachte werd het “I am innogy”-platform ontwikkeld. Een online omgeving waar alle info rondom innogy, het merkgeloof, strategie, personeel, nieuws en activiteiten samenkomen.

Volledig te beheren

Het platform is ontwikkeld om zelf mee aan de slag te gaan. En maakt het mogelijk om alles met elkaar te delen. Van strategie tot events, van blogs tot activaties. Met de chatfunctie kan er ook interactie met elkaar worden aangegaan.

Ambilight cube

Voorafgaand aan de lancering van het nieuwe merkgeloof en het platform werden deze allereerst gedeeld met het MT en managers van de verschillende energiebedrijven die onder innogy vallen. In een ‘ambilight cube’ werd een animatiefilm getoond gevolgd door een Keynote-presentatie.

Een energiek nieuwjaar

Als aftrap werden alle medewerkers opgeroepen om hun persoonlijke innogy-voornemen met elkaar te delen. Een sympathieke nieuwjaarsactie om het begin van 2017 goed te starten.

Met alle reacties werd de toon van innogy gezet, wat tevens diende als inspiratie voor de nieuw ingeslagen weg.

Activaties

Inmiddels is het platform al een veelgebruikt medium. Mede door de inzet van verschillende activaties en het delen van relevante content.