Ben een mobiel netwerk

Merk: Ben
Website: www.ben.nl
Datum: april 1999
Onze kapel: brand design, brand development, instore & retail

In 1999 introduceerden wij samen met KesselsKramer het telecommerk Ben. Ben moest vanaf het eerste moment de concurrentie aangaan met KPN, Libertel (Vodafone), Telfort en Dutchtone. Stuk voor stuk merken met een hoge naamsbekendheid en een grote dekking in Nederland.

Ben startte in de Randstad en had nog 2 jaar nodig om alles uit te rollen en een landelijke dekking te realiseren. Daarnaast was het communicatiebudget van Ben ten opzichte van de concurrentie beduidend lager. Kortom: een mooie uitdaging.

Door persoonlijk, helder en transparant te communiceren wist Ben in korte tijd bij de doelgroep (iedereen) top of mind te zijn. Binnen 1 jaar was er een spontane bekendheid gerealiseerd van 83%, bijna gelijk aan die van de marktleider KPN.
Onze Kapel ontwikkelde en produceerde alle verpakkingen, folders, magazines, instore materialen, mailingen, events, activaties, loyalty programma’s en sponsor gerelateerde acties zoals de Olympische Spelen van Sydney.

onze kapel ben boek
onze kapel ben in de winkel
onze kapel ben in de winkel

Ben bijzonder in de winkels

Als enige telecommerk had Ben geen eigen winkels. Daarom was de uitdaging om met bijzondere acties bellers om te krijgen. Daarnaast ontwikkelden wij voor de “vrije” telecomwinkels duurzaam materiaal.

onze kapel bellen met ben flyer

Ben Olympisch

Hoe kunnen we met een klein budget toch impact maken tijdens de zomer- en winterspelen? Simpel, door niet met de bekende sporten aan de slag te gaan. Maar juist met minder bekende sporten waar wel grote kanshebbers voor waren. Zoals Alan Villafuerte die als trampolinespringer naar Sydney afreisde. Of Nicolien Sauerbrij de snowboardster. Stuk voor stuk werden deze sporters het middelpunt van campagnes.

onze kapel ben magazine spread
onze kapel ben olympisch
onze kapel ben opfrisser magazine