STOP B.I.

Merk: Hi
Datum: augustus 2015
Onze kapel: brand activation, event marketing, technology & development

Traag internet, wachten, bufferen…  Je zou er uitslag van krijgen.
Hi introduceert daarom retesnel 4G. Hiermee wordt kijken van online video’s en het checken van je social netwerk ten minste wel leuk.

Om 4G te introduceren vroeg Hi ons om een opvallende activatiecampagne. Waarin we een oplossing bieden voor de problemen die jongeren ervaren met traag internet. En die in lijn loopt met de lancering van het netwerk per regio.

Stop Bufferitus Interruptus

We ontwikkelden de guerrilla-campagne ‘Stop Bufferitus Interruptus.’
In eerste instantie leek het een online initiatief van jongeren. Later kwam Hi in beeld met de mobiele oplossing.

Op stopbi.nl werd direct duidelijk dat het om een hardnekkig bufferprobleem ging.
Maar ook dat Hi snel met de oplossing kwam. Om erger te voorkomen.

Met het maken van een online test, kon je direct ervaren of jij aan Bufferitus Interruptus leed.

Test 4G

Op scholen en universiteiten stond een mobiel hulpteam klaar om je mobiel te testen en je te informeren over het 4G-netwerk.
Bufferitus Interruptus werd zo snel uit de wereld geholpen. Na de campagne is er ook nooit meer iemand met geel-paarse vlekken in de nek gespot.