Doop van een varende zeegod

Merk: Heerema
Website: heerema.com
Datum: april 2016
Onze kapel: brand development, digital marketing, content marketing, brand activation, event marketing, interne communicatie, technology & development

Sinds 2 jaar vaart de Aegir over de wereldzeeën. Een prachtig schip dat, voordat het te water werd gelaten, volgens de traditie gedoopt werd. In het bijzijn van 1500 internationale genodigden. Dat dan weer wel.

Wij werden gevraagd om het totaalconcept rondom de officiële festiviteiten en doopplechtigheid van de Heerema Aegir te organiseren en te ontwikkelen. Waarbij de robuuste uitstraling en de grootsheid van deze varende zeegod centraal stonden binnen alle communicatie.

Stevige uitnodiging

De genodigden kregen een eerste impressie van het schip met het ontvangen van de uitnodiging met metalen cover.

Aanmeldpagina

Het uitnodigingstraject verliep vervolgens op de interactieve aanmeldpagina. Hier kon men zich aanmelden voor het dagprogramma en ook een overnachtingsplaats reserveren.

“Een groots spektakel. Van begin tot eind.”

Event

De 1500 internationale genodigden waren tijdens het event getuige van de officiële doopplechtigheid
en werden vervolgens getrakteerd op een rondleiding over het schip en meerdere spectaculaire optredens.

Interactieve experience

Het complete ontwikkelingstraject van de Heerema Aegir, haar werkzaamheden en de verhalen
van het personeel kwamen samen in een interactieve 4D-experience.