Campagnes, Energie & nutsvoorzieningen, Internal branding, Web development
Essent innoveert. En kwam begin 2017 met een nieuwe campagne rondom de Nest Learning Thermostat. Met deze slimme thermostaat als verkooptool wilde Essent een flinke groei van energiecontracten realiseren. Hét moment dus om de eigen sales- en servicemedewerkers over de campagne te informeren en te motiveren bij de verkoop. Te beginnen met een informatieve flyer en give away.
Op het interactieve platform ‘Het Warmste Nest van Nederland’ werden alle ins en outs van de campagne gedeeld en volgde je een uitgebreide e-learning. Ook werd er een best-score-challenge ingezet, met beloningen voor de beste individuele en teamprestaties.
De Warm, Warmer, Warmest-game die wij ontwikkelden, werd als extra motivator ingezet. Een eenvoudig, maar veel gespeeld spel dat een belangrijke bijdrage leverde aan het succes van de campagne. Het team dat aan het eind van de campagne de meeste Nest Thermostaten had verkocht, won naast eeuwige roem ook een leuke teamprijs.
Het uiteindelijke resultaat van de campagne is meer dan prima te noemen. De activatie resulteerde namelijk in 50% meer sales versus target.