Het Warmste Nest van Nederland

Merk: Essent
Website: essent.nl
Datum: augustus 2017
Onze kapel: Interne communicatie, brand activation, digital marketing, technology & development

Essent wil dat Nederland profiteert van een slimmer huis. Met meer controle over hun energieverbruik. Dat begint natuurlijk met een goed verhaal en een slim product, de Nest Thermostat. Maar hoe krijg je eigen sales- en servicemedewerkers warm voor het verkopen ervan?

Informatie als doel

Essent innoveert. En kwam begin 2017 met een nieuwe campagne rondom de Nest Learning Thermostat.
Met deze slimme thermostaat als verkooptool wilde Essent een flinke groei van energiecontracten realiseren.
Hét moment dus om de eigen sales- en servicemedewerkers over de campagne te informeren
en te motiveren bij de verkoop. Te beginnen met een informatieve flyer en give away.

Homepage

Op het interactieve platform ‘Het Warmste Nest van Nederland’ werden alle ins en outs van de campagne gedeeld
en volgde je een uitgebreide e-learning. Ook werd er een best-score-challenge ingezet, met beloningen voor de beste individuele en teamprestaties.

Essent-Warmste-nest-1000x1000-stempelkaart

“Laat teams tegen elkaar strijden.
Zo stimuleren zij elkaar.”

It’s all in the game

De Warm, Warmer, Warmest-game die wij ontwikkelden, werd als extra motivator ingezet.
Een eenvoudig, maar veel gespeeld spel dat een belangrijke bijdrage leverde aan het succes van de campagne.

Winnaars

Het team dat aan het eind van de campagne de meeste Nest Thermostaten had verkocht,
won naast eeuwige roem ook een leuke teamprijs.

Hot results

Het uiteindelijke resultaat van de campagne is meer dan prima te noemen.
De activatie resulteerde namelijk in 50% meer sales versus target.

Essent-Warmste-nest-1000x1000-stoffen-huisje