Verhalen beginnen hier

Merk: De Vries Van Stockum
Onze kapel: brand design, digital marketing, instore & retail

H. De Vries Boeken en Van Stockum Boekverkopers gaan samen verder onder één naam: De Vries Van Stockum. Een merknaam die staat voor kwaliteit, kennis, nieuwsgierigheid en natuurlijk de liefde voor boeken. Naast de naam ontwikkelden wij de nieuwe brand identity en de communicatiecampagne ‘Verhalen beginnen hier…’

Met het oog op de naamsbekendheid werden beide namen behouden en gelijkwaardig behandeld. De nieuwe identiteit van De Vries Van Stockum is simpel en dynamisch en kan zich aanpassen aan elk medium. Ideaal voor standaard huisstijlmiddelen, campagnes en dagelijkse content. Maar met name ideaal voor alle communicatie in en rond de winkels. De kleuren brons en donker antraciet stralen kwaliteit en degelijkheid uit, maar passen ook perfect in de huidige tijdgeest.

Zichtbaar in elke vorm

Op en in allerlei media werd het logo doorgevoerd. Op huisstijlmiddelen, posters, boekenleggers, tasjes, POS- en verpakkingsmaterialen, nieuwsbrieven, website, banners, categorie-aanduidingen, winkelpui en nog veel meer.

Verhalen beginnen hier

Bij een re-branding hoort ook een duidelijke communicatiestrategie die het ‘nieuwe’ merk onder de aandacht van de doelgroep brengt. Met ‘Verhalen beginnen hier…’ inspireren we lezers en motiveren en activeren ze met leuke boeken, interessante content en bijzondere acties.

Online strategie

Hoewel er meerdere vestigingen zijn, praten we juist over één onderneming met één bijzonder verhaal. Het is dan ook niet meer dan logisch om één kanaal te hebben. Hierdoor creëer je duidelijkheid en vooral consistentie.