Wat je van ver haalt…

Merk: Daarnhouwer
Datum: januari 2018
Onze kapel: Brand development, brand design, interne communicatie, digital marketing

Al sinds 1908 is Daarnhouwer groots in cacao, koffie, noten, kruiden en thee. De organisatie veranderde dit jaar van koers en wilde een aangescherpte restyle van hun identiteit. Aan ons de vraag om dit te verzorgen inclusief het interieur op het hoofdkantoor.

Boegbeeld voor Daarnhouwer is ‘De Halve Maen’. Het schip is een essentieel onderdeel van de identiteit.
Het staat voor de reis die gemaakt wordt om alle grondstoffen en ingrediënten veilig de haven binnen te loodsen.
Het schip werd opgestrakt en in een moderne huisstijl verwerkt.

Doorvertaling

Voor de huisstijl werden naast de standaard items ook specifiekere onderdelen in een nieuw jasje gestoken.

Online

Ook op website en in digitale nieuwsbrieven werd de nieuwe beeldtaal doorgevoerd.

“Met deze evolutionaire ontwikkeling zetten we koers naar de toekomst.”

Nieuw interieur

Ook de aankleding van het pand werd aangepakt. Direct bij binnenkomst is de restyle te zien. Binnenin het hoofdkantoor werd de look and feel voornamelijk geënt op de natuur. De herkenbare vergezichten van het land van herkomst en inheemse planten. Bespreekruimtes, passages en werkkamers werden met sfeerbeelden aangekleed. Uiteraard komt het logo op meerdere plekken in het pand terug.

Ontspannen zitzakken

Naast werk is er natuurlijk ook ruimte voor ontspanning. Voor de game corner op de afdeling ontwikkelden we typische Daarnhouwer zitzakken. Hoe herkenbaar wil je het hebben?