Je kan het met Bol.com

Merk: Bol.com
Website: bol.com
Datum: september 2016
Onze kapel: Brand activation, interne communicatie

Om de klanttevredenheid te verbeteren, introduceert Bol.com een nieuwe propositie: ‘Je kan het met Bol.com.’ En zet deze kracht bij met de merkwaarden ‘Voor je klaarstaan’, ‘Even anders durven zijn’ en ‘Elke dag beter’. 

Een gefaseerde interne campagne moest medewerkers informeren, inspireren en activeren. Gestart werd met een teasercampagne op de afdelingen van het hoofdkantoor en call centers.

Met verschillende items op de werkdesks en bij de koffieautomaten werd de toon van de vernieuwing extra versterkt. Ook werd een online kennistest gelanceerd om werknemers te activeren en zich bekend te maken met de nieuwe merkwaarden.

Bol-items_1000x1000-quizvraag-3
Bol-items_1000x1000-quizvraag-2
Bol-items_1000x1000-quizvraag-1

Ontwikkelspel

Managers ontvingen een ontwikkelspel om samen met hun team en collega’s te spelen. Hier werden de competenties van medewerkers belicht en behandeld. Een triggerend spel om elkaar te verbeteren op het gebied van service en zo het werkplezier te vergroten.

Bol.com krant

In de Nieuws van Bol.com krant werd o.a. de vernieuwde strategie behandeld, persoonlijke ervaringen beschreven en praktische oplossingen bij klantproblemen en/of uitdagingen gedeeld.

Persoonlijke verhalen

In de vervolgfase van de campagne stonden voornamelijk de persoonlijke ervaringen en succesverhalen centraal. Om elkaar te inspireren werden medewerkers gevraagd hun persoonlijke verhalen te noteren op een placemat en deze te bundelen in een scrapbook. Met deze verhalen maakte Bol.com aan iedereen duidelijk dat door te handelen volgens de nieuwe merkwaarden veel meer bereikt kan worden.

Mobiele werkstations

Om de merkwaarden direct toe te passen in de dagelijkse werkzaamheden van de medewerkers, ontwikkelden we voor de managers mobiele werkstations. Hierop konden managers direct aan de slag om doelstellingen en uitgangspunten te behandelen. Ook werd een interactief ‘meetingpoint’ gerealiseerd voor de callcenters en hoofdkantoren.

Met het belang van duurzaamheid en de lijn van de verpakkingsdozen van Bol.com werd voor het materiaal van de displays gekozen voor gerecycled karton. Eigentijds en sterk materiaal, waarmee we letterlijk aan het merk bouwden.