Ik zit lekker in mijn werk

Merk: ANWB
Website: anwb.nl
Datum: maart 2018
Onze kapel: Interne communicatie, digital marketing, webdevelopment

Routine in het werk. Uitdagingen die verdwijnen of afnemend werkplezier. De ANWB wil dit voor hun werknemers voorkomen en zet een activatieprogramma op rondom duurzame inzetbaarheid.

Om het Duurzaam Meedoen-programma een gezicht te geven, ontwikkelden wij allereerst een karakteristiek beeldmerk dat gericht is op de 4 pijlers van het programma en (het belang voor) de werknemer centraal zet.

Investering als extra motivatie

Om werknemers persoonlijk te motiveren, ontving iedereen een vast jaarlijks bedrag om in zichzelf te investeren. Om kennis te vergroten of vitaler en gezonder te worden bijvoorbeeld. Medewerkers kregen zo de kans om mee te doen aan een activiteit ter verbetering van zichzelf, wat het plezier, de kennis en de waarde voor het werk verhoogt.

“Lekker in je werk”

Ter inspiratie wat je met het persoonlijk budget kunt doen en om werknemers te stimuleren actief mee te doen aan het programma ontwikkelden we de interne campagne “Ik zit lekker in mijn werk”. De communicatie verliep via posters, rollup banners en online video’s.

Online platform

Op het platform staat o.a. het doel en de mogelijkheden van het Duurzaam Meedoen-programma. Collega’s vertellen waar zij het persoonlijk budget aan hebben besteed en hoe zij nu gelukkiger zijn geworden in hun werk.

Lekker in je werk test

Om een goed beeld te krijgen hoe de persoonlijke inzetbaarheid ervoor staat, is het mogelijk om de door TNO ontwikkelde ‘Lekker in je werk-test’ te doen. Zo ontdek je op welk onderwerpen jij het beste de focus kunt leggen en heb je zelf de regie bij het vergroten van je persoonlijke inzetbaarheid en het stellen van nieuwe doelen.