The hotel you didn’t know you were looking for

Merk: Accor Hotels
Onze kapel: brand activaton, brand design, digital marketing

De hotels van Accor-groep, Mercure Amsterdam City en Novotel Amsterdam City bieden je alles wat je nodig hebt voor een bezoek aan onze hoofdstad. Aan ons de vraag om met een online campagne beide hotels top of mind te maken.

Het inzicht dat de twee hotels meer in huis hebben dan je in eerste instantie verwacht, zoals sfeervolle kamers, een rustieke omgeving, een privéboot, een prachtige lobby, een cocktailbar, etc. vertaalden we naar ‘The hotel you didn’t know you were looking for.’ Vanuit deze claim communiceerden we alle onverwachte voordelen van de hotels.

Opvallende beeldtaal

De locatiebepaling van de onverwachte ontdekkingen was de inspiratie voor de vormentaal van de campagne. De communicatieboodschappen plaatsten we in een pointer; eenvoudig toe te passen in diverse formaten met verschillende doeleinden.

Met sfeervolle fotografie creëerden we een frisse, toegankelijke sfeer die prikkelt en past bij de onverwachte verrassingen.

Verborgen voordelen en verrassende ontdekkingen

De campagne richt zich op alle verrassende en verborgen voordelen van de hotels en de ontdekkingen die je rondom de hotels kunt doen. Het comfort, de service, de verrassende extra’s en de ontdekkingen in en om het hotel dienden als uitgangspunt om de boodschap te communiceren in alle media en middelen. Met steeds een voordeel van het hotel als kernbelofte.

Online aanwezig

Via social kanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn) inspireerden we bezoekers met de interessante facetten van de hotels. De lobby, de cocktailbar, het ontbijt, de service, de presentatieruimtes… alle voordelen van de hotels kwamen aan je voorbij. Zo gaven we verdieping aan het verhaal en gingen we verder dan alleen een teasende boodschap.

Ook plaatsten we korte video’s, stories en cinemagraphs om mensen te activeren naar de profielpagina.